torstai 31. lokakuuta 2013

Moottorinpurku ja näyttötyöt

Kohta ois taas kouluviikko ohi ja viimeinen jakso tätä viikkoa voi alkaa. Ens viikon perjantai on vapaa, eli ens viikko on 4 päivän mittainen. :) Koulussa aloitin maanantaina purkamaan 2litran turbo v40 Volvon moottoria, josta pitää tehdä raportti kuvineen + kasaus. Huh huh mikä homma.. Nyt se ois kokonaan purettu ja huomenna varmaan päästään purkamaan venttiileitä. Sitten alkaiskin se "ihanin" vaihe, eli kasaus. Siinä saattaa muutaman kerran kyllä hermot mennä. :')
Moottorista "kokonaisena".
















Keskiviikkona sain tehtyä kierteet noihin mun tappeihin ja siihen levyyn porattua rei'ät ja tehtyä niihinkin kierteet, eli mun toinen "näyttötyö" on myös valmis. Tänään sitten ku oltiin taas siellä Käenpesässä, niin mulla ei ollut hommaa koska molemmat näytöt on tehty, joten vapaaehtoisesti rupesin käymään läpi kaikki 7 sähkösalkkua. Virtamittarilla katsoin kulkeeko virta kaikkien kappaleiden läpi ja onko lamput ym. ehjiä. Siinä vierähti n. 2 tuntia ja ennen yhtä päästiin jo kotia. Toivoisin kyllä, että saisin tuosta yleistekniikan kurssista arvosanaksi kakkosen. Ens viikolla varmaan tulee arvosanat wilmaan.

..Pakosarjan puolelta.

Moottori purettuna.

 Eilen kävin katsomassa äidin miehen tytön vauvaa, joka on 4 viikkoa vanha. Tosi suloinen ihanuus! :) Tänään kävin siellä myös ja käytiin vaunulenkilläkin. Voi vitsi sitä vauvan tuoksua. <3 :3
 
 
Hehe, mun tekemät kierteet.
 
 Tässä on nää mun molemmat näyttötyöt, nuo tapit tuli siis tollaseen levyyn, johon porattiin kolme reikää ja sitten tehtiin niihin reikiin myös kierteet. Kierteet meni molemmissa suoraan ja tapit meni pohjaan asti, eli onnistu kyllä yllättävän hyvin. Mun ensimmäiset kierteet koko elämäni aikana. :D
 
Tänään tuli postissa myös Ollin joululahja, jonka tilasin vähän reilu viikko sitten. Sitä en viitti paljastaa, jos se joskus sattuu lukemaan tätä. :') Mut oli kyllä paljon parempi mitä odotin! :) Täytyy vaan yrittää pitää toi hyvin piilossa, ettei se vaan löydä sitä. Sit mulla ois yks toinenki joululahja idea, mut se täytyis vaan tilata.
 
Ja ihan näin btw, toi kissa on edelleen aivan syvältä perseestä, repii mattoja eikä usko mitään. Sänkyyn kuseminen on vähentynyt, mutta tänään pitkästä aikaa kävi taas kusemassa sinne. Kyllä sai kissa sellasta kyytiä taas vaihteeks ja lenti pesuhuoneeseen lukkojen taakse tunnin ajaks. -.-'
 
Mutta mutta, eikai tässä muuta. :) Mä jään odottelemaan että Olli tulee töistä ja sit lähetään varmaan hakemaan jostain ruokaaaaa! :D
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti