torstai 19. syyskuuta 2013

Kytkentä kaavioita, piirrosmerkkejä..

Sähkökaavioita -.-
Eilen en kerinnyt enään tulla kirjoittelemaan, kun piti lukea tämän päiväseen kokeeseen ja käytiin ajamassa kaverin uus HJ61. Mäki jopa ajoin sillä, ensimmäistä kertaa elämässäni ajan niin "isoa" autoa! Oli kyllä outo auto, kun tottunut noihin henkilöautoihin. Ja ajoin totta kai pimeällä, niin oli pitkät päällä ja vastaan tuli auto.. Mä olin heti et "täh häh mistä menee pitkät pois, apua!" ja rupesin vasenta viikseä venkslaamaan ees taas.. siitähän syntyi kiva valo disco.. Pitkä pois, päälle, vilkku vasemmalle, oikealle, pitkät ym. :'D Hieman nauratti. Sit sanoin Nikolle et "oisit nyt heti sanonu et nää toimii samanlailla ku bemarissa!" No tiesinpähä ainakin kun seuraava auto tuli vastaan että miten sitä viikseä ajetaan.

Tälläsistä pitäis tulevaisuudessa jotain ymmärtää!?





Eilen meillä oli koulussa auton sähkökaavioita, ei vaan voi tajuta! Niin vaikeita ja monimutkaisia asioita.. Ainoa minkä tiesin etukäteen on akun merkintä. No, ehkä siitä on ihan hyvä lähtee. :'D Huomenna pestään aamupäivä autoja ja loppupäivästä tehdään niitä prodiagsen tehtäviä, joita oon kyllä jo salaa vähän alottanu, hups. Mut kyl noi tehtävät onnistu ihan hyvin, koska oli kirja apuna, mut muuten ne ei kyllä onnistuis mitenkään päin.
Tän päivän koe meni hyvin, oli suhteellisen helppo koealueen pituuteen nähden. Siinä kysyttiin muistaakseni 5 eri ajokorttiluokkaa, mitä ergonomia tarkoittaa, auton öljyistä jotain, putkistosta et miks sen pitää olla joustava, halogeenilampuista, pituuspalkeista (miks autossa sellaset on) ööö auton rekisteriotteen 2.osasta ja mitähän viel. Mut oli odotettua helpompi koe! :)

Tänään oli kasin aamu ja voin sanoa että pikkasen muuten väsytti! Heräsin joskus 20 vaille seittemän ja puin päälle ja join vähän mehua ja menin takasin nukkumaan. Heräsin sit kelloon vartin yli 7 ja siitä suoraan kouluun. Ei ois tullu kuulonkaan et oisin syöny tai meikannu ym. Ei vaan jaksanu. Tänään pääsin puol 11 aikoihin koulusta pois, tulin kotia ja olin hereillä johki 12-puol 13 ja sit menin nukkumaan. Heräsin tosiaan vasta viiden aikoihin ihan jumalattomaan pää kipuun ja ois väsyttänyt vielki, mut pakko oli nousta et saan yöllä unta. :/  Joten saa nähdä miten jaksan huomenna herätä puol 7 aikoihin.


 
 
 

Jee, lauantai vaan lähenee koko ajan, nyt voi jo sanoa että ylihuomenna! :o Vastahan oli maanantai, tai viime viikon lauantai kun käytiin Tampereella ja suunniteltiin, et Tessaki vois perseensä tänne raahata. Mihin nää päivät oikeesti hukkuu tai kuukaudet! Nytkin jo 19.päivä, ens viikon jälkeen vaihtuu kuukausi.. Lokakuu. Sillon on mun pikkusiskon synttärit, se täyttää 16. Sweet sixteen, vai mite se meni. :D Ja mun synttäreihin ens kuussa enään n. 2,5kk. Sit mä täytän muka 19, vuos vielä ni 20, apua.

Mä voisin nyt (meinasin kirjoittaa että mennä hetkeks nukkumaan, mutta tosiaan.. vastahan mä heräsin.) vaikka tehdä jotain ruokaa ja syyyä! Huomenna tulee luultavasti taas jotain postausta koulupäivään liittyen, jos jaksan/kerkeän kirjoittamaan.

 Koirat bongas eilen aamulenkillä oravan, mä en ymmärrä miten ne sen näki kun orava vaan möllötti paikoillaan eikä liikkunut yhtään. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti